lördag 1 november 2014

Semester med alla sinnen

Man ska ha semester med alla fem sinnen konstaterade jag en kväll på balkongen i Turkiet. 

Syn

Så fort jag slog upp ögonen på morgonen såg jag medelhavet genom balkongdörren. 
Jag såg nya spännande platser. 

Hörsel

Böneutropen från minareterna var en påminnelse om att jag var långt hemifrån. 
Från balkongen hörde vi vågornas brus och cikadornas spel.
Vågbrus

Lukt

Maten inte bara smakade bra, den luktade gott också. 

Det fanns många väldoftande blommor även i slutet av oktober. 

Smak 

Granatäpplena smakade härligt. Speciellt det som vi pallade. :-) 

Turkiskt kaffe är utsökt. Varför görs det inte i större koppar? 

Känsel

Om man plockar kaktusfikon får man känna av taggarna i dagar efteråt. 

...få känna sanden mellan tårna... 







1 kommentar:

  1. Vad härligt! Jag önskar jag hade haft råd att åka till sol och värme nu. Men det får bli annat istället. Granatäpple har jag fått smak på, åt det för första gången för två veckor sedan. Både vackert och gott. Fina bilder... Kraaam Pia

    SvaraRadera