söndag 23 november 2014

Det är svårt att fotografera!

Jag har tänkt delta i Uppsala vattens fototävling och har lite olika idéer om vad mitt tävlingsbidrag skulle innehålla. Idag hade jag en idé när jag gick ut på hundpromenad. Det skulle vara roligt att fota Douglas när han xxx. Vi gick en sväng och jag fotade lite naturbilder. 


Mot slutet av promenaden gjorde Douglas plötsligt det som jag ville fota! Men då hade jag förstås lagt ner kameran i väskan. När jag fått fram den hade han avbrutit och tyckte det var dags att gå vidare. Suck. 


Men jag kanske kan framkalla samma beteende med hjälp av godis? Jag prövar ett par gånger och försöker få ordning på kamera, godis, hund och koppel. När jag börjar få till det reagerar plötsligt inte kameran längre. Vad nu då? Muttrar för mig själv och inser att tålamodet är slut. Vi får försöka en annan gång istället. Nästa gång ska jag vara beredd när han gör den där grejen! 

2 kommentarer:

  1. Fniss! nu blir man ju ruskigt nyfiken på vad det är han gör... Dum som jag är så har jag inte riktigt listat ut det. Föresten så längtar jag efter Douglas.... Kraaaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är inte dum! Men lite hemlisar måste jag få ha. Jag lånar gärna ut Dogge men jag gissar att det inte funkar med tanke på allergikern.

      Radera