onsdag 12 november 2014

Allt ljus på Uppsala

I Uppsala pågår en ljusfestival 7-30/11.  www.alltljuspauppsala.se
15 ljusinstallationer tänds kl 16 varje eftermiddag och jag tittade på ungefär hälften av dem ikväll.

Carolina Redeviva har försetts med en laser beam.

Hamnspången har fått inte bara ljus utan även ljudeffekter från ett nöjesfält.

I stadsträdgården kan det här hjärtrytmsdiagrammet studeras.

Slottet är extra färgglatt

Fåglar i flykten intill svandammen

Uppsala har fått en egen Chinatown.
Jag kan för övrigt tala om att det är svårt att fotografera med lång slutartid när man inte har stativ. Det blir desto svårare när man ska hålla en hund i koppel samtidigt. Och ytterligare en svårighetsgrad tillkommer när det promenerar förbi en löptik... Men hussen var imponerad av att jag känner igen en dogue de bordeaux när jag ser en. Alla har vi våra talanger. :) 

6 kommentarer:

  1. Fint! Jag har ju aldrig sett detta inte is skulpturerna heller. En riktig lantlolla är jag eller är det kanske maken som är det.. Fniss! Han tycker att det där är energislöseri.. jag ser ju konsten/arten. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har ett par veckor på dig. Och flera av arrangemangen använder energisnåla LED-lampor. ;)

      Radera
  2. Glömde ju säga att glöggen inte alls smakade lavendel men den var i min smak ändå, jag gillar ju all glögg. Sedan så gillade jag ditt inlägg om kärleksförklaring sååå fint skrivet. Brödet har jag ju smakat innan men äter inte bröd alls nästan nu.. jag tog en rostad osötad surdegsmacka i dag bara för att jag inte ätit lunch. Bara för att jag ar en dålig och tröttsam pissdag. Kram igen / Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. All glögg? Det var frikostigt. Har du provat hallon-lakrits? Det blev inte en favorit i min familj. Det är förmodligen bättre att tröstäta bröd än glass som jag gör just nu... Men vissa dagar kräver att man släpper lite på restriktionerna. Kram!

      Radera