söndag 28 december 2014

Monster och familj

Hela familjen samlas hemma hos min brors familj för att de vill ha hjälp att laga ett hål i taket.

Vi som inte lagade hål sysselsatte oss med annat. Som att läsa i boken Monster & Vidunder, ett lexikon över världens monster. Korgmonstret och väggmonstret blev mina favoriter. Väggmonstrets enda mening i livet är att stå i vägen. 



Vi ritade på whiteboardtavla(bättre än att rita på sängöverkast). Tvååringen kunde identifiera äpple, banan, ägg och fisk när vi ritade det. Men när vi ritade en glassstrut visste hon bestämt att det var "mat". :-) 


Jag frågade mina föräldrar vad de har för planer för framtiden. Det ledde till intressanta samtal. Pappa tänker återfödas som häst och vill gärna gå på spex på Ultuna igen. Vi gjorde det ett par gånger medan jag pluggade där. Det kanske är dags igen. Ena gången när vi kom dit började spexet med skylten :"akt 2". Det var ju roligt tyckte vi, tills vi insåg att vi faktiskt hade missat akt 1! :-) Sedan har det blivit ett återkommande skämt i familjen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar