söndag 14 december 2014

Mörker

Förbanna inte mörkret, tänd ett ljus!
December är en mörk månad men ännu mörkare blir det om man tar hissen ner 155 m under markytan i Sala silvergruva.

Lucia är ljusbringaren och det gör ingenting att lucia enigt almanackan inföll igår för luciatåget var lika stämningsfullt idag!
Utan det omgivande mörkret skulle inte ljusen få samma effekt.


Kören sjöng väldigt fint och mellan sångerna bjöds publiken på skådespel för att visa hur det kunde te sig för arbetarna nere i gruvan.


De klassiska lussesångerna blandades med visor som gruvarbetarna lär ha sjungit en gång i tiden.

Gruvan är snyggt upplyst.

Skulle du vilja tillbringa din bröllopsnatt i den här sviten 155 m under markytan?
Det här var mitt bidrag till Tatjanis bloggutmaning på dagens bokstav M.

1 kommentar:

  1. Woooow! Nej jag tror inte det. Jag avskyr mörkret, hatar det faktiskt om jag ska vara ärlig. Det har en negativ inverkan på människor, det ogillar jag. Kraaam Pia

    SvaraRadera