söndag 7 december 2014

Granprydnad

Då har vi kommit till bokstaven G i bloggutmaningen. Här kan du se vad andra hittat på.
Igår var jag på fest där alla gäster skulle ta med sig en julgransprydnad för vi skulle klä granen tillsammans. En kul idé tyckte jag när jag fick inbjudan. Jag kan nog enkelt pyssla ihop något! Men dagarna gick och inspirationen uteblev...

Igår morse var jag stressad över att inte ha någon gå-bort-present och på dåligt humör av andra anledningar. Jag rotade lite i jullådan, jag skulle ju kunna ge bort en av mina egna julgransprydnader...

Den som spar hen har!

Men så hittar jag en påse med gamla överblivna ljusmanschetter i plast. Det här kan man nog göra något av! Jag drog isär dem plockade fram sidenband som jag klippt ur kläder, ni vet sådana som man hänger på galgar.


Så jag drog sidenbanden genom några bitar från olika ljusmanchetter, knöt en liten knut i ena änden och en upphängningsögla i den andra änden. Jag tycker att resultatet blev helt ok.

Färdig!
 När jag ändå var igång gjorde jag en gå-bort-present i forma av en burk torkade trattkantareller som jag pyntade med rosen från ett födelsedagskort jag fått, gröna blad från en ljusmanchett och ett sidenband. Billigt och  miljövänligt!


1 kommentar:

  1. Vad fina pynt du knåpat ihop. Underbar återvinning. Torkade trattisar är alltid bra att ha hemma. Kraaam Pia

    SvaraRadera