fredag 3 oktober 2014

Bråten

Bråten
I skogen några kilometer från vår sommarstuga ligger ett gammalt torp. Det är mysigt att gå dit för det är inrett som när de senaste invånarna flyttade därifrån i mitten av 1900-talet. Det finns tidningar från 40-talet och fotografier föreställande de tidigare invånarna och deras snauzerhundar. Där finns också gästböcker där jag skriver minst en gång om året.

Finrummet

Någon har broderat en bonad till torpet.
Men besöket i torpet var inte huvudanledningen till promenaden. Det var i första hand en fotoövning med min nya systemkamera och det lånade makroobjektivet. Jag gillar att fästa uppmärksamheten vid de små detaljerna.
Sporkapslar, stor björnmossa

Smultronblomma

Någon som vet vad det är för spindel?
Jag var inte bara på jakt med kameran utan jagade även efter svamp. Det blir ett par mackor med gula kantareller ikväll och några hekto trattkantareller till någon annan dag.

Kantareller

Douglas visade stort tålamod vid alla mina stopp på promenaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar