lördag 18 oktober 2014

Arbetssökande

Nu skapar jag en ny etikett i bloggen: arbetssökande. Det är ett bra ord för det kan syfta både på en person som söker jobb och på själva sökandet.

Det gäller att få korn på jobben.
Arbetssökande låter mer positivt än arbetslös och de två orden har faktiskt olika betydelse. Jag har varit arbetssökande i stort sätt hela tiden sedan jag tog examen. Men arbetslös har jag bara varit några månader per år.

I år ser ut att bli det första året sen 2009 som jag har jobb alla årets månader. Men det är ett pussel av olika anställningar. Det längsta anställningskontrakt jag haft har varit på nästan 8 månader. Så det är inte konstigt att jag ständigt söker jobb.


Pappa frågade mig idag helt out of the blue: "När ska du köpa ditt hus?" Ja, helst igår men det skulle ju underlätta om jag hade ett stadigare jobb som kunde hjälpa mig att avgöra var i landet som huset ska ligga och få ett huslån.

Ett sånt här hus skulle sitta fint. 


2 kommentarer:

  1. Ja det var ett fint hus Helena..men var är balkongen då??? Kraaaam Pia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just ja, får inte glömma balkongen. Men den kanske sitter på baksidan? :-)

      Radera