onsdag 24 september 2014

Nilsinventerare

Nilsinventerare är nog inte ett statistiskt representativt urval av Sveriges befolkning. Av årets 15 inventerare hade 10 beställt vegetarisk mat till uppstartskursen. Dessutom hade en beställt veganskt så bara 4 åt kött de dagarna.


I inventeringen jobbar vi två och två och kommer ganska nära inpå varandra. I bilen brukar vi lyssna på radio. Två av mina fyra kollegor har föredragit P1. 3 av 4 gillar att lyssna på Emil Jensen. Om jag räknar in mig själv i statistiken kan jag säga att 80 % av Nilsarna gillar Emil Jensen. :-)

I år har jag inte bara haft en "sommarsambo", jag har till och med haft en syster! 

 Ofta delar vi både rum och mat. Jag kallar det för att jag har en sommarsambo. Det gör att vi påverkar varandra på olika sätt. Av de fyra kollegor jag haft har jag snappat upp olika matinfluenser. En fick mig att inse att nästan all mat funkar att äta kall till lunch dagen efter. En annan införde keso på pannkakor och quesadilla i min matrepertoar. En tredje införde korianderfrön och tahini. Och den fjärde fick mig att äta gröt med banan och kanel till frukost.

Jag har även hört olika utrop olika somrar. Hoppilanta! var min favorit. Men jag gillar även Jabbadabbado! och Gött mos! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar