lördag 20 september 2014

30 år

Jag känner mig inte gammal. Och jag ser tydligen inte så gammal ut för på min 30-årsdag frågade expediten på Systembolaget efter leg. Hon tittade på det och sa grattis. Så tänkte hon lite till, då fyller du jämnt idag?
Uppsala Nya Tidning tyckte att jag skulle passa på att berätta om mig själv när jag fyller jämnt. 

Jag har ingen 30-årskris. Det är ytterst få saker i livet som har övre åldersgräns. Jag har fortfarande gott om tid på mig att göra vad jag nu vill ha gjort. Och jag tycker att jag har gjort många saker hitintills.


Jag firade med en jättetrevlig maskeradfest med kompisgänget och en middag med familjen. Jag fick en av de finaste presenter jag fått. Förväntningarna var höga eftersom jag yttrade önskningen för ca 6 år sedan. Jag tänkte då att det kunde bli en 25-årspresent. Men den som väntar på nåt gott... ;-)  Nu har jag fått min John Bauer inspirerade tavla med skogstroll målad av min svägerska. Och den är precis så mysig som jag tänkte mig!

En bit av den härliga tavlan målad av Sara Söderström.
Passade även på att spontant besöka en barndomskompis och konstaterar återigen att det finns många alternativ i livet. Vi har valt olika vägar och kommer förmodligen  att välja olika i framtiden men vi har ett gemensamt förflutet och har fortfarande glädje av att träffas ibland. Kanske är vi båda lika nöjda med att inte leva den andres liv?

Jag passade på att vara lite kreativ med chokladen när jag gjorde tårtan.

Jag vet mycket lite om min framtid men med tanke på den positiva trend mitt liv har haft de senaste 15 åren så har jag gott hopp om att det ordnar sig. Visst blir vägen krokig och gropig ibland men på det stora hela går vägen i en positiv riktning.



1 kommentar:

  1. Åhh vad fin tavla.. Ja det är verkligen så underligt med livet. Jag minns min 30 års dag, då fick jag gummistövlar av mina kollegor och alla barnen kom med buss till mig. Det andra minns jag inte. Kraaaam Pia

    SvaraRadera