tisdag 23 september 2014

Alla dessa små saker som blir fel

Jag fick en korg med äpplen och det var ju trevligt. Men innan jag hann ta reda på dem hade en tredjedel möglat. Men det var tillräckligt många kvar för att göra något av.


Jag hittade ett recept i Ica's tidning Buffé på äppelsirap som jag tyckte lät spännande. Efter att ha kokat sirapen så länge som det stod i receptet verkade den fortfarande väldigt vattning. så jag lät den koka en kvart extra innan jag hällde upp den på burkar. När den svalnat inser jag att den fortfarande är alldeles för rinnande för att kallas sirap så jag häller tillbaka den i kastrullen och kokar en stund till... och då blir det snarare gelékonsistens på den. :(

Fel konsistens!

Samma sak utspelade sig några dagar tidigare när jag kokade kolasås till födelsedagstårtan. Först var den alldeles för rinnig och sen blev den alldeles för stel så den tårtan kunde vi inte skära några vackra bitar ur.

Så försöker jag få tag på en begagnad systemkamera men trots att det finns så många annonser är det  svårt att få tag på nån. När jag väl slutat vela och kommit fram till vad jag vill ha möts jag av: "den sålde jag igår", "abonnenten kan inte nås för tillfället", "numret har ingen abonnent"... Suck!

Och så vill jag paddla kajak. Har spanat på friluftsfrämjandets aktiviteter men de har aldrig haft någon när jag är ledig, förrän nu. Imorgon kväll skulle det vara mörkerpaddling och det lät väldigt mysigt. MEN den ställdes in pga för få anmälningar.

Fel form!
Jag snubblade på en förrädisk rot, föll pladask och slog i både händer, knä och höft. Förstås samma knä som jag har haft lite ont i i ca två månader och som jag undrar om jag borde låta undersöka...

Mobilladdaren som jag duktigt har fått med mig in och ut på sommarens alla vandrarhem glömde jag till slut hemma hos mamma och pappa. Behöver jag tillägga att jag gick vilse i skogen igår?

Allt detta är egentligen småsaker. Det vet jag. Men nu när höstmörkret kommer och jag precis blivit arbetslös så känns de små sakerna lite större.

1 kommentar:

  1. Styrkekram! Vilken fin bild på Dogge, härliga färger och så gulligaste hunden i världen... Kraaaaaam Pia

    SvaraRadera