söndag 31 augusti 2014

I think to myself what a wonderful world

En av mina vanligaste tankar den här sommaren har faktiskt varit: Vad vacker världen är! Det tyder förmodligen på att jag mår bra och kan glädjas åt små ting som detaljerna i en blomma eller hur solens strålar bryts.

Visst har jag besökt en del spektakulära platser i sommar men det handlar mer om att lägga märke till hur världen ser ut och hur fantastiskt den är. Louis Armstrong vet vad jag menar:

I see trees of green, red roses too

I see them bloom for me and you
And I think to myself what a wonderful world.









I see skies of blue and clouds of white

The bright blessed day, the dark sacred night
And I think to myself what a wonderful world.



The colors of the rainbow so pretty in the sky
Are also on the faces of people going by
I see friends shaking hands saying how do you do
They're really saying I love you.

Ser du vad  jag ser? Den högra björken kysser den vänstra. :)

Douglas

Dvärgvide

Fjällsippa i Remdalen

Kung karls spira

Kung karls spira med andra färger.
Liljekonvalj med vattendroppar

Maskros

Hagelskur i solnedgången, Remdalen

Fiskonfjäll

Renar ovan molnen på Fiskonfjället.

Slåtterblomma

Slåtterblomma med annan färg.

Östersjön sedd från Visbys strand.

Hagby, Täby

Edsbyn
Ja, jag har lekt lite med färgerna på bilderna men ett foto gör ändå aldrig världen rättvisa. Skönheten ligger alltid i betraktarens öga. Gå ut och njut av världen!

5 kommentarer:

  1. Vackert så att man nästan gråter lite. Hur kan man låta bli att se detta fina som somliga aldrig ser, som vissa inte ens ger en endaste tanke. Det förstår jag inte. Tack för dina fina bilder och ord. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  2. Wowsa! Men min kommentar försvann? Dumma internet!

    SvaraRadera
  3. Jag försöker lära mig måla vattendroppar så se blir lika inbjudande som daggdropparna på liljekonvaljen. Var ligger fikonfjäll? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fiskonfjäll ligger i närheten av Klimpfjäll i sydvästra Lappland.

      Radera