söndag 10 augusti 2014

Vad gör man på medeltidsveckan?

Jag har många gånger fått frågan vad man gör på medeltidsveckan i Visby. Jag ska försöka visa det med bilder. Jag har valt att numrera dem men det är inte någon prioriteringsordning. Komplettera gärna med en kommentar  om du tycker att jag har missat något.
  1. Umgås med vänner, gamla och nya. 
    Ringdans till mungiga
  2. Går omkring i och poserar i fina kläder 
    Vikingabling
  3. Byter kläder med varandra 
  4. Lyssnar på spelningar
    Gråfötterna
  5. Tittar på skådespel och shower 
    Den vanliga prinsessan
  6. Köar och paxar platser till spelningar, skådespel och shower
    Nordergravar i väntan på Trix eldshow kL. 20.02 när regnet precis börjat

    Nordergravar kl 20.38 när folk blivit blöta och börjat ge upp.
  7. Njuter av eldshower
    Pyrox
  8. Strosar på marknaden, inspireras och ruineras? ;-) 

    Marknadsstånd
  9. Går på medeltida krogar 
    Bistra haren
  10. Går på kurser och föreläsningar
  11. Spenderar pengar, ibland till välgörande ändamål.
  12. Slappnar av och må bra 

 Det är detta som gör att jag och så många andra åker tillbaka år efter år.

1 kommentar:

  1. Härliga bilder. Ja nu fattar jag vad man gör... Fniss! Kraaam Pia

    SvaraRadera