onsdag 30 juli 2014

Laxsjö pride

Så har jag checkat in på ännu ett vandrarhem. Denna gång i Laxsjö. Jag och kollegan har bygget för oss själva och kunde välja var sitt rum. För att känna lite delaktighet med Stockholm Pride som pågår den här veckan valde jag rummet med regnbågsgardiner.
Utsikten är nog ändå finare än gardinerna.
För övrigt är hela norrland lite queer just nu. Det är alldeles rosa i alla vägkanter och på hela hyggen på grund av rallarrosens blomning.
Rallarros eller mjölkört 

Men Stockholm vill bli ännu färggladare. Nu kan man vara med och bestämma färgen på nästa tunnelbanelinje. Vill du åka med rosa linjen? Eller ska vi göra en kupp och rösta beigt allihopa? ;-) 

Affisch från Stockholms läns landsting 
På tal om trafik känner jag mig berest vid det här laget. Igår åkte jag från sommarstugan nära norska gränsen med först bil, sen buss, tåg, tunnelbana och buss igen. Så idag blev det röd buss, blå buss, flygbuss, flygplan och så bil igen bara för att åter komma till norska gränsen. Om man ändå hade varit en fågel...

Vi inventerade i den rosa plutten. 

Men det känns helt ok när regnet upphör precis innan vi kommer fram, insekterna lämnar oss ifred och på vandrarhemmet välkomnas vi av Mopsen Myran och ragdollkatten Abisko.

Mopsen Myran


1 kommentar:

  1. Härliga bilder Helena. Kul att läsa om dina tankar och oj vad du reser... Jag röstar på svart-gula linjen.. ( AIK) Kraaam Pia

    SvaraRadera