söndag 5 april 2015

Vårsalong i Lärbro

Jag lyckades inte ta mig till Liljevalchs vårsalong i år så jag tog en kik på Lärbros istället. Inte riktigt samma klass men några fina och fantasifulla kreationer fanns det allt.

Om jag skulle ha något av vårsalongens konstverk hemma på min egen vägg skulle jag välja det här fotot av Thomas Gedminas från portfolion a heritage in the mist.


Mina favoriter var annars Linda Sjödins leksaksskulpturer eftersom de hade talande namn och beskrivningar.

Livet
Den här kaninen har dubbla ansikten, en glad min utåt och ett ledset ansikte där bakom. Den förklarande texten handlar om att vi ofta svarar att vi mår bra när någon frågar fast vi egentligen inte gör det. 
Jo tack, jag mår bra
Ett annat intressant foto var det här fårporträttet  av Alena Landelius som jag tror var döpt till Avundsjuka. Ibland är verkets namn av stor betydelse för tolkningen.

Titta på speglingen i ögat.

Ett av de konstverk som stack ut ur mängden var det här draperiet av plastförpackningen. Konstnären Ingalill Fredly har samlat in materialet på Gotlands stränder.





1 kommentar:

  1. Wooow! jag blir alldeles till mig av beundran. Vilka fina saker. Den där pillerkaninen , så bra gjort. Draperiet också. jag vill också gå på konstutställning.. Kraaam pia

    SvaraRadera