lördag 18 april 2015

Nostalgitripp

Mina föräldrar har plockat fram gamla leksaker från vinden och jag blir alldeles nostalgisk.

Den här älgen är från Liseberg och den köpte min farmor till mig. Hon gick faktiskt tillbaka dagen efter och bytte ut den i butiken eftersom det första exemplaret stod väldigt vingligt.


Det här är ett gotlandsruss som jag och lillebror lekte med en sommar på gotland . Det var i brytningstiden då jag närmade mig tonåren och det började bli svårt att leka med leksaker. Det var liksom inte roligt längre. Och lillebror trodde att jag bara försökte spela vuxen. :-/


Barbiedockorna fick hemsydda kläder skapade av kasserade strumpor, långkalsonger mm. Jag sydde ganska slarvigt men jag är stolt över kreativiteten och återbruket. :-)

Den röda ryggsäcken har t.om. två fack.

Min Barbiefamilj bestod inte bara av blonda kvinnor. Den mittersta dockan har jag ärvt från mamma.

Det hände även att jag lekte med bilar.

Allt som var framplockat var inte leksaker. På högstadiet fick vi en intressant uppgift i ämnet bild. Vi skulle hitta på en produkt och göra en förpackning åt den. Jag hittade på Mustelin, ett preparat som skulle ge kvinnor mustasch. För jämställdhet! :)

"Inte att rekommendera för pälsallergiker"

förpackningen hade t.om. en streckkod i botten.

1 kommentar:

  1. Ha Ha! Vilket roligt inlägg och verkligen superhäftigt. Du har verkligen en härlig inställning till jämlikhet och återbruk. Vilka läckra outfits på dockorna. Vad bra att allt finns kvar. Kraaaam Pia

    SvaraRadera