fredag 19 juni 2015

En dag på jobbet

I mitt jobb ingår mycket fältarbete i betesmarker. Jag började min arbetsdag i sällskap av de här sötnosarna. De smög närmare när jag hade ryggen till men skuttade förskräckt iväg varje gång jag vände mig åt deras håll. :)


Sedan fortsatte jag bland lite äldre djur. En ko följde mig hack i häl och slickade på min ryggsäck så fort jag stannade. Kanske är det en höjdpunkt i kornas vardag när de får sällskap av myndighetspersoner som de kan psyka. Andra dagar får de kanske roa sig med att knuffa varandra i ån? 


 På strandängen skrämde jag upp en and från sitt bo. Jag undrar vem som blev mest skrämd, anden, jag eller korna i mitt släptåg. Synd att jag inte är bättre på fåglar, nu vet jag vet inte vad det var för sort.


Stängsel kan ställa till en del problem i mitt jobb. Ibland är det taggigt och ibland är det strömförande. I det här fallet lyckades jag trassla in penna till handdatorn i elstängslet... 


När jag jobbat färdigt i hagarna passade jag på att svänga in vid kyrkan i När och fota den till mitt projekt. Jag håller på att fotografera Gotlands 92 medeltids kyrkor. Det här blev nummer 24! Det stod på kyrkporten att kyrkan var öppen för besökare. När jag klev in och stängde porten bakom mig började orgeln genast spela, det kändes nästan lite kusligt.


Tillbaka på kontoret dumpade jag alla grejer och skrev semester på min rad i planeringstavlan. Så skönt! Det första jag gjorde sen var att köra ner till södra hällarna och njuta av blomsterprakten. Blåelden står i full blom och det utnyttjar humlorna.

GLAD MIDSOMMAR!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar