onsdag 25 juni 2014

Hälsingegårdar

Igår besökte jag en del av Världsarvet Hälsingegårdar. Vi var på Kristofers gård i Järvsö, den enda av de sju gårdarna som fortfarande bedriver jordbruk. Gården tar bara emot besökare efter bokning.



Gårdsinnehavaren berättade att familjen har fester i de vackert målade rummen så de används fortfarande. Jag blev lite sugen på att bosätta mig i ett gammalt hus på landet igen. Speciellt med tanke på den mysiga trädgården och vackra omgivningen.

Skrytsängen som bara är till för att visa upp fina textilier. 


En sån här dörr vill jag ha! 

Även boningshuset var dekorativt.

1 kommentar:

  1. Fint! jag älskar ju gamla hus så en liten tripp dit vore ju inte helt fel. Att jag missat det. Vilka fina målningar och dörren är verkligen fin. Dom gröna stolarna också. Suck! Jag älskar stolar... Kraam Pia

    SvaraRadera