måndag 26 maj 2014

Spontan ledighet

Jag fick en ledig helg som jag inte räknat med. Vad gör man med två oplanerade lediga dagar? Jo, man övar på att vara spontan! Det är ju Kulturernas karneval insåg jag, det måste utnyttjas. Så jag tog min hund och satte mig på bussen till stan utan att veta vad det skulle bli av dagen.


Karnevalståget var fullt av dans, musik och glädje.

De här fåglarna förstod jag dock inte vad de skulle representera.


Dagens lunch. Kanske bra att den ena kulan var snålt tilltagen...
 Sen traskade jag vidare till "Regnbågssuffragetts-röstnings-tebjudning" som några vänner höll i sin trädgård. Den som röstade i EU-valet fick kakor, traditionsenligt 7 sorters kakor  (om två tårtor räknas som en sort).

Tårta med alla partifärger.
När jag blivit lagom hög på socker var det dags att möta upp min kusin och spana in festivalområdet i botaniska. Det blev en riktigt lyckad dag med slumpvisa och oplanerade möten med vänner och bekanta. Vädret gjorde ju sitt till och kanske även min "gurkklänning" och mina "dinosaurienaglar" men jag känner att det här med att vara spontan är något jag ska vara oftare!

Langos, festivalmaten nr 1 enligt Ida.

Sommarpicknick


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar