onsdag 6 maj 2015

Trädgård

Jag var frustrerad när jag kom hem från jobbet och blev beordrad att gå ut i trädgården och äta en glass. Jag passade då på att gå barfota runt och titta på växtligheten. 

Sparrisen börjar titta upp

Persikoträdet blommar 

Magnolian blommar än
Löken börjar visa sig

Mördarsniglarna är på jakt

Det lugnade mig lite men jag kände mig fortfarande rastlös. Mina knän sa att de inte var redo för en ny springtur så för att bli av med frustrationen bestämde jag mig för att plocka fram spaden och gräva ner potatis.
Rocket 


Sedan kändes det bättre! Jag gick jag en runda till i trädgården och noterade att de nya mördarsnigelfällorna bestående av grapefrukt verkar ha snabb effekt.


Trädgård är bra för både kropp och sinne!

2 kommentarer:

  1. Trädgård är bäst! Men nu blir jag avundsjuk Helena. persikoträd och magnolia Wooow. Våra sparrisar tittar upp här också fast en sak, INGA MÖRDARSNIGLAR.. Fniss! Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  2. Oooooh så spännande! Kram på dig och njut lite åt mig också om du kan. Det lär inte bli mycket sparris för mig i år...

    SvaraRadera